Zaprojektowanie wnętrza komercyjnego wymaga odpowiedniego podejścia i doświadczenia. Wnętrze takie stanowi bowiem, obok brandingu i oferty, wizytówkę firmy. Jest integralną częścią jej wizerunku, który kojarzyć będzie klient. Wnętrze takie jest często pierwszym kontaktem klienta z firmą i od jego klimatu zależy, czy klient zagości w nim na dłużej i czy zechce do niego wrócić. W przypadku sklepów ważne jest, aby wnętrze było czytelne i identyfikowało się z charakterem prowadzonej działalności. W przypadku gastronomii istotny jest także klimat współgrający z profilem
i proponowanym asortymentem. Przykładowa oferta na realizację wnętrza komercyjnego może obejmować:
– doradztwo przy wyborze odpowiedniej lokalizacji
dla sklepu lub kawiarni uwzględniające charakterystykę poszukiwanego klienta, rodzaj sprzedaży, sąsiedztwo itp.
– opracowanie wstępnej koncepcji dla lokalu lub planowanej sieci lokali (manual) oraz ujednolicenie jej
z pozostałymi elementami identyfikacji wizualnej firmy,
– podział funkcjonalny lokalu uwzględniający wymogi prawa w odniesieniu do prowadzonej działalności,
– dobór wyposażenia meblowego i oświetlenia
lub ich indywidualny projekt,
– opracowanie wielobranżowego projektu budowlanego obejmującego oprócz architektury, także wszystkie branże: instalacje elektryczne, sanitarne, p.poż,
a w przypadku gastronomii także technologię,
– uzgodnienia projektu z wymaganymi służbami,
– nadzór autorski nad realizacją projektu.

WNĘTRZA KOMERCYJNE